Generične in long tail ključne besede

Ključne besede

Kadar pišemo nek članek ali kadar izdelujemo spletno stran vedno ciljamo na ključne besede. Spletni iskalniki sledijo algoritmom, ki nam prikažejo najboljše rezultate med stranmi, ki ciljajo na ključno besedo, ki jo mi iščemo. Tako iskalniki opravljajo njihovo delo in temu se moramo mi prilagajati. Del te prilagoditve je izbira ključne besedne zveze na katero ciljamo.

Primer dobro izbrane ključne besede glede na temo strani seo-praktik.si

Spletna stran Seo Praktik prikazana spodaj je zelo dober primer odlično izbrane ključne besede glede na temo spletne strani. Ključna beseda optimizacija spletnih strani cenik se na spletni strani še velikokrat uporabi vključno z naslovom. Sklepamo lahko, da je avtor spletne strani močno premislil o izbiri ključne besede preden jo je začel uporabljati.

ključe besed

V spodnjem besedilu si lahko preberete kako izbrati pravilno ključno besedo glede na vašo temo. Pri izbiri ključne besede morate tudi upoštevati različne vrste ključnih besed. Ti dve vrsti sta:

  • Generične ključne besede in
  • Long tail ključne besede.

Generične ključne besede

Generične besede so besedne zveze, ki so običajno krajše. Te besedne zveze so od ene do treh besed dolge. Generične ključne besedne zveze so tudi bolj splošne. Kar s tem mislimo je, da so bolj obširne. Poznamo pa še nekaj značilnosti generičnih ključnih besed.

Generične besedne zveze imajo običajno večji iskalni volumen. To pomeni, da so te besedne zveze bolj iskane oziroma, da jih veliko ljudi na mesec vpiše v Google iskalnik.

Pri generičnih ključnih besedah lahko tudi opazimo, da je več konkurence. To je zato, ker več ljudi kot se zanima za neko ključno besedo, več SEO piscev bo to opazilo in izkoristilo.

Ker se število konkurence poviša, se poviša tudi zahtevnost visoke uvrstitve na tej ključni besedi. Tukaj velja pravilo: Večji kot je iskalni volumen ključne besede, težje se je visoko uvrstiti na njej. Zato priporočamo, da začetniki pri pisanju spletnih strani ali člankov najprej začnejo z long tail ključnimi besedami.

Primer uporabe generične ključne besede na spletni strani pohištvo123.si

Spodaj vidimo spletno stran pohištvo123.si pisalne mize, ki ima tudi zelo dobro izbrano ključno besedo. Ključna beseda spletne strani pohištvo123.si je pisalne mize in kot smo se v prejšnem poglavju naučili, dvobesedne ključne besede spadajo pod generične. Ključna beseda pisalne mize ima zato visoko konkurenco na Google iskalniku, ampak spletna stran pohištvo123.si zelo očitno ve kaj dela.

ključne besede

Long tail ključne besede

Kadar govorimo o long tail ključnih besedah, je kakor govorimo o čistem nasprotju generičnih ključnih besed.

Long tail besedne zveze so namreč daljše in vključujejo štiri ali več besed. Te besedne zveze so bolj specifične in zahtevajo bolj točne odgovore. Ljudje uporabljajo long tail ključne besedne zveze, kadar točno vedo kaj iščejo. Takšnih ključnih besed je veliko več kot generičnih in jih lahko prepoznamo na več načinov.

Long tail besedne zveze imajo običajno nižji iskalni volumen, Kar pomeni, da je veliko manj ljudi zanimajo te teme. To je zato, ker je teh tem veliko več, kar pomeni, da možnosti, da bo naključna oseba vtipkala točno to ključno besedo v svoj iskalnik padejo.

Ker je za te besede manj zanimanja na strani obiskovalcev spletnih strani, je na teh ključnih besedah tudi manj zanimanja na strani SEO piscev. Konkurenca je zato na teh ključnih besedah veliko nižja.

Ker je na teh besednih zvezah manj konkurence se zniža zahtevnost visoke uvrstitve. Zato so takšne ključne besede zelo dobre za lažje pisanje. Na te ključne besede se lahko poskušamo uvrstiti za vadbo pisanja člankov ali spletnih strani.

Primer ciljanja na long tail ključno besedo na spletni strani termotom.si

Čeprav je glavna ključna beseda, na katero cilja spletna stran termotom.si, valovitka, lahko vseeno to isto stran uporabimo kot primer ciljanja na long tail ključno besedo. Ta spletna stran se namreč uvrsti prva ne samo na ključni besedi valovitka ampak tudi na long tail ključni besedni zvezi prozorna valovita polikarbonatna plošča.

ključne besede

Če vas zanima več o pravilni izbiri ključne besede si lahko še ogledate ta video: